به اذعان کارشناسان و صاحبنظران سیاسی و نظامی، صهیونیست‌ها در مواجهه با جنبش حماس شکست سختی را متحمل شده و هیچ سناریویی برای برگرداندن ورق بازی در غزه ندارند.
به اذعان کارشناسان و صاحبنظران سیاسی و نظامی، صهیونیست‌ها در مواجهه با جنبش حماس شکست سختی را متحمل شده و هیچ سناریویی برای برگرداندن ورق بازی در غزه ندارند.
کد خبر: ۱۴۲۸۳۸۸

به گزارش جام جم آنلاین، مهمترین دلیل این شکست، به‌رغم حمایت‌های گسترده آمریکا و متحدان اروپایی از اسرائیل، رویارویی رژیم اشغالگر با جنبشی کاملا مردمی است که اسرائیل هیچ شناختی از ماهیت آن ندارد.

با اینکه رسانه‌های نزدیک به صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند حماس را گروهی متفاوت از مردم فلسطین نشان دهند و حتی این جنبش آزادیبخش را تروریستی بنامند، ولی شکل جنگ اسرائیل در غزه نشان می‌دهد که آن‌ها نیز دریافته‌اند که حماس، گروهی جدای از مردم غزه نیست و مردم فلسطین جملگی به حماس باور دارند.

پس از سه هفته بمباران وسیع نوار غزه، تاکنون هیچ اعتراضی علیه حماس از سوی مردم فلسطین حتی در کرانه باختری که تحت تسلط تشکیلات خودگردان است، شنیده نشده و این، یعنی محبوبیت بالای مقاومت نزد مردم فلسطین و باور فلسطینی‌ها به راهبرد مبارزه مسلحانه با اشغالگران.

اسرائیل به‌خوبی می‌داند که توان غلبه بر همه مردم فلسطین را ندارد و به همین خاطر در ۷۰ سال گذشته کوشیده میان فلسطینی‌ها و حتی جوامع اسلامی اختلاف افکنی کند. با این حال امروز فلسطین خود را یکپارچه حامی حماس می‌بیند و همین امر شکست اسرائیل را گریزناپذیر کرده است.

واشنگتن و رسانه‌های وابسته به کاخ سفید در هفته‌های اخیر تلاش کرده‌اند تا از طریق اتهام‌زنی به تهران، جبهه جنگ را از داخل اراضی اشغالی به بیرون معطوف کرده و با تعریف دشمنی دیگر، اسرائیل را از مخمصه «مردم‌کُشی» برهانند. با این وجود هوشمندی تهران در درک ماهیت جنبش‌های مردمی و رفتار با جریانات انقلابی در جهان اسلام، این نقشه را ناکام گذاشت.

به این ترتیب اسرائیل حالا در برابر مردمی متحد و شهادت‌طلب قرار گرفته که جز آزادی زمین‌های خود خواسته‌ای ندارند و اشغالگران یا باید تا آخرین نفر این مردم، به جنایت و نسل‌کُشی ادامه دهند، یا خواسته آنان را پذیرفته و به تجاوز و اشغالگری و سرکوب خاتمه دهند.

صهیونیست‌ها به‌خوبی می‌دانند که حماس و جهاداسلامی یعنی همه مردم فلسطین و آن‌ها هیچ راهی برای ایجاد شکاف بین رزمندگان مقاومت و مردم حامی آنان ندارند و این، راز پیروزی فلسطین است؛ همان‌طور که در طول تاریخ، راز پیروزی همه جریانات آزادیبخش و استقلال طلب بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها